• نقشه سایت 
  • تماس با ما 

مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) تهران

سلام بر ماه رجب

سلام بر ماه رجب، ماه پيوند بندگان با معبود مهربان، ماه بارش باران مهر و محبت الهي، ماه رسيدن به سر منزل مقصود، و ماه اُنس شب زنده‏دارانِ هميشه بيدار با محبوب و معبود بي‏همتا.

سلام بر هلال رجب که آمدنش مژده پايان اندوه است و بدر آنْ يادآور تولد ماه تمام، امامِ هُمام و حيدر کرّار و پايانشْ نويد رهايي بشر از جهل و ناداني، شکوفايي اخلاق انساني، بعثت آن بزرگْ مردِ تاريخ براي هميشه زمان.

سلام بر بهار مناجات و بندگي. سلام بر نجواي شبانه اهالي رجب. سلام بر شب‏هاي رجب که پذيراي زاهدان است و سلام بر روزهايش که ميزبان عاشقان وصال الهي است و سلام بر لحظه لحظه رجب که شاهد ذکرِ ذاکران است.

اثر تاخير نماز

26 شهریور 1396 توسط خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام

❤️آیت الله بهجت:
هرکس عادت به تاخیر نمازها کرده است؛
☘خود را برای تاخیر در همه ی
امور زندگی آماده کند؛
تاخیر در ازدواج
تاخیر در اشتغال
تاخیر در تولد اولاد
تاخیر در سلامتی و عافیت

 نظر دهید »

جلد سوم فصلنامه اجتماعی- فرهنگی احلی من العسل منتشر شد

31 خرداد 1396 توسط خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام

شناسنامه مجله
صاحب امتیاز: حوزه علمیه حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام
مدیر مسئول:سرکار خانم یوسفی
جانشین مدیر مسئول: سرکار خانم سلیمانی
سردبیر: زهرا حیدرزاده
همکاران این شماره: نازنین احمدی،حانیه عینی علی آبادی،اشرف زندی،زهرا نوروزی
ناظر کیفی: زهرا حیدرزاده
مدیر اجرایی و شبکه ارتباط با مخاطب: زهرا حیدرزاده
مدیر هنری: زهرا حیدرزاده
ناظر چاپ: جناب آقای سید مهدی رضایی
چاپ: گروه تبلیغاتی بشری
نشانی:تهران ،اتوبان شهید محلاتی)آهنگ(،ظلع شمالی میدان،موسسه حضرت قاسم بن الحسن)ع(
تلفن: 33053197 - 021 داخلی

فصلنامه فرهنگی و اجتماعی/ سال اول/ جلد سوم/فروردین 1396

به کانال ما در تلگرام سر بزنید: @

ahla_menal_asal

جلد سوم (فایل پی دی اف )

 نظر دهید »

واکنش آیت الله العظمی مکارم به سخنانی در خصوص انتخاب حاکم توسط مردم

28 خرداد 1396 توسط خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله  مکارم شیرازی در سومین شب از لیالی قدر در مسجد مدرسه علمیه امام کاظم(ع)،گفتند: اخیرا در سخنان یکی از دولت مردان بیان شده بود، امام علی)ع) ولایت و امامت را با آرای مردم دانسته و گفته، دموکراسی میراث علی (ع) است؛ این حرف، حرف عجیبی است؛ زیرا شما یک ذره از نهج البلاغه را دیده اید و خطبه های دیگر و آیات قرآن را ندیده اید؛ اولا  شما باید آیات قرآن را ببینید، بیان می کند، ولی شما کسی است که در حال رکوع زکات داد؛ خداوند این ولی را تعیین کرده است؛ آیات ولایت در قرآن کریم فراوان است.

معظم له بیان کردند: امام علی(ع) در این سخن به اتمام حجت در مقابل مخالفان می پردازند؛علاوه بر آن از مسلمات مذهب شیعه است که امام (ع)و ولی از سوی خداوند تعیین می شود نه آرای مردم.

ایشان تصریح کردند: عده ای از بزرگان عرب خدمت پیامبر (ص)رسیده و بیان کردند، ما حاضریم شما را تا جایی تقویت کنیم که حکومت تو قوی شود؛ ولی یک شرط داریم و این شرط آن است که پس از تو حکومت به ما داده شود؛ پیامبر اکرم(ص) فرمودند، تعیین جانشین من با خداست و به هر کسی که خواست ولایت می دهد؛در مراسم غدیر، پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) را از سوی خدا به عنوان جانشین قراردادند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: دموکراسی از روی ناچاری است و در واقع حکومت مردم بر مردم نیست؛ در انتخابات نصف به علاوه یک پیروز است که در واقع این حکومت، حکومت مردم بر مردم نیست؛ تازه باید ببینیم که کدام دموکراسی را مد نظر داریم.

ایشان گفتند: آیا آمریکا را مد نظر داریم که با پول فراوان مردم را فریب می دهند و آرای آنها را می خرند؟ ما نیز از روی ناچاری بیان می کنیم که با آرای مردم باید امور کشور اداره شود، ولی قرار نیست که امام (ع)نیز با آرای مردم انتخاب شود؛ زیرا امام با حکم الهی نصب می شود ؛نباید این عزیزان یک صفحه نهج البلاغه را ملاک قرارده و نظام را شکل دیگری جلوه دهند؛ امیدواریم که اشتباه خود را اصلاح کنند.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به سفارش امام علی(ع) به امام حسن(ع) گفتند: امام علی(ع) در این روایت اخلاقی بر لزوم استفاده از موعظه و زهد و تقویت قلب با یقین توصیه کرده اند.

ایشان افزودند: یقین داشتن بالاترین نعمت الهی است؛ یقین داشتن به این معنی است،‌باور کنیم که خداوند از رگ گردن نیز به ما نزدیک تر است؛ چشم هایی که به خیانت گردش می کند از سوی خدا رصد می شود؛ خدا از درون سینه ها باخبر است و همه ما باید این مسایل را باور داشته باشیم.

معظم له بیان کردند: یقین به مبدا و معاد از دیگر مفاد یقین است؛ باید باور داشته باشیم که خداوند سرسوزن کار خوب و بد ما را می بیند؛ همه ما باید این مسایل را باور کنیم؛ اگر کسی این مسایل را باور کند، زندگانی اش، مملو از ایمان و تقوا خواهد شد.

ایشان تصریح کردند: باور و یقین به معاد با فقیه شدن مساوی است؛ علما و بزرگان ما برای یقین سه مرحله از آیات قرآن را مورد استفاده قرارداده اند؛ یعنی از سه سوره قرآن این سه مرحله استفاده می شود که شامل علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: تقوا، همراه با این مراحل است؛ علم الیقین همچون مشاهده دود آتش از دور و یقین وجود آتش است؛ مرحله مشاهد آتش ،مرحله عین الیقین است و لمس آتش نیز مرحله حق الیقین است.

این مرجع تقلید گفتند: قرآن مجید در خصوص اموال یتیمان می فرماید، کسانی که اموال یتیم را می خورند،چونان خوردن آتش است؛کسی که باور قوی دارد،باور دارد که خوردن مال یتیم چونان آتش است.

معظم له بیان کردند: امام علی(ع) فرمودند، قلبت را با یقین تقویت کن؛ وقتی کسی به آخرین مرحله یقین رسید دیگر در مقابل شیطان بیمه می شود، زیرا همه گناهان را چون آتش می داند و دیگر سراغ آتش نمی رود.

ایشان تصریح کردند: امام علی(ع) در معرفی خود فرمودند، اگر تمام قصرها و ثروت ها و گنج ها و… که بزرگترین رشوه است را به علی(ع) دهید، کوچکترین ظلم این عالم را که شامل ظلم به یک مورچه است را نخواهم کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: در روایات بیان شده، کار کوچک همراه با یقین بیش از یک کار بزرگی است که با عدم یقین یا با تزلزل یقین انجام شده است.

این مرجع تقلید گفتند: در میان دانشمندان غربی، بحث است که اسلام با سرعت در عالم پیشرفته است؛ آنها به دنبال علت پیشرفت سریع اسلام بودند؛ یکی از محققان غربی بیان می کند، علت رشد سریع پیشرفت اسلام مجهول است؛ ولی ما به سراغ آورنده اسلام می رویم و علت را در او جستجو می کنیم.

معظم له بیان کردند: پیامبراکرم(ص) فرمودند،زهد و ساده زیستی و یقین مهمترین عامل پیشرفت سریع اسلام است؛ در زمان صدر اسلام جهادگران مسلمان با زبان قرآن به میدان می آمدند و شهادت و پیروزی بر دشمنان را پیروزی می دانستند؛ نمونه این یقین در جنگ تحمیلی به عینه ثابت شد؛ جوانان ما که در دنیا تنها مانده بودن با قدرت یقین درمقابل دشمنان ایستادند.

ایشان تصریح کردند: شب عاشورا، یکی از یاران امام حسین(ع) با یار خود شوخی کرد و وقتی از وی سوال شد که این شب، شب شوخی نیست به وی گفت، چه شبی از این بهتر که می دانیم، فردا شهید می شویم؛ همین یقین بود که عاشورا را عاشورا کرد و سال به سال نیز به عظمت آن افزود.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی اظهارکردند: از آسیب های یقین، دلبستگی، حرص، هوا پرستی است؛ در روایات بیان شده است، اگر با دنیا پرستان هم نشین شوید ایمان شما هم ضعیف می شود.

منبع : خبرگزاری حوزه

 نظر دهید »

ایران تا سال 2030

24 اردیبهشت 1396 توسط خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام

 

خلاصه ای از سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی

منبع : سایت میزان

دولت با تصویب هئت دولت یک قرداد بر اساس قبول نظارت جهانی ،منطقه ای ، ملی تحت نظارت یونسکو،یونی سف ، سازمان غذا و دارو و سازمان بهداشت جهانی ، صندوق بانک جهانی پول و ….منعقد کرد. ایران در بین تمام کشور های اسیایی و اقیانوسیه تنها کشوری است که این قرار داد را امضا نمود.مسئولین این نهاد از پذیرش و پیشرفت فوق العاده ی آن در ایران اعلام شگفتی و شادمانی کردند. دولت 30 کارگروه فعال را جهت پیگیری و به فعلیت رساندن 17 هدف مشخص این قرار داد که با صراحت در جهت اجرای ایدئولوژی اومانیستی بیان شده مامور کرد. مفاد این قرارداد ضد دستورات و احکام قران ، قانون اساسی مصوبات راهبردی ،در خصوص اموزش و پرورش و آموزش عالی و مخالف مصوبات آموزش عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

در حالی که طبق اصل 153 قانون اساسی تمامی قراردادها و پروتکل ها و معاهدات بین المللی باید در مجلس شورای اسلامی برس و چنانچه ضد قانون اساسی و قران و شرع و مصوبات نهاد های مربوطه مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی نباشد و در صورت تصویب نمایندگان مجلس، به امضای دولت برسد ولی متاسفانه دولت قانون و مجلس و شورای انقلاب فرهنگی و شورای نگهبان و… را دور زده و با دور انداختن تمام مصوبات بالا دستی آموزش وپرورش و آموزش عالی توسط شورای انقلاب فرهنگی و مجلس ، این قرارداد را تحت عنوان ” سند توسعه پایدار ” امضانموده است .

مفاد این قرارداد مبنی بر امانیستی نمودن فرهنگ و شیوه ی زندگی و اخلاق و سیاست و دین کشور های مختلف به شیوه ی صهیونیست ها یا همان اهداف فراماسونری می باشد. کلمات به ظاهر زیبایی در مفاد این قرارداد امده که معانی آن در ذیل بندهای آن توضیح داده شده است

: 1: آموزش کودکان از کودکستان و دوره ی ابتدایی به منظور حفظ بهداشت آنان منظور چیست ؟ یعنی “ آموزش چگونگی روابط جنسی “ برای محافظت کودکان از ابتلای به ایذر در کودکستان و مدارس ابتدایی….یعنی این مساله به عنوان مواد درسی در کتب درسی ابتدایی گنجانده و توسط معلمان آموزش داده شود و دولت ایران به صورت مستمر تعداد دانش آموزان تحت تعلیم و تعداد و مشخصات معلمین و مراکز تعلیم دهنده را به این سازمان های جهانی ، گزارش دهد ….سوال این همه اسناد راهبردی چند ساله در مجلس و شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد.تا کنون کدام دولت و چه مقدار گزارش چگونگی عملکرد و مراحل عملیاتی و میزان پیشرفت انان به این نهادها گزارش شده است ؟؟؟؟؟؟؟

گزارش مستمر به این نهادهای صهیونیستی تحت عنوان سازمان های جهانی یعنی دادن اطلاعات از ریزترین مسائل آموزش و پرورش عالی ما به دست خود ما (جاسوسی رسمی ).کلیه هزینه های اومانیستی کردن (غربی کردن ) نسل اینده ی کشور به عهده ملت ایران است.

2: دولت موظف به حمایت از کانون خانواده است …یعنی چه ؟ یعنی دولت موظف است از خانواده با تعریف سه مدل خانواده حمایت کند :

1: خانواده ی تشکیل شده از دو مرد و یک بچه..

2: دو زن و یک بچه که به فرزندی پذیرفته اند

3: یک زن و یک مرد مساوات جنسیتی یعنی چه ؟ یعنی مکان های عمومی مانند استخر ها ،مدارس مهد کودک ها باید مختلط باشد

4:دولت موظف است اینترنت پر سرعت در اختیار خانوادها قرار دهد. و حق فیلتر کردن هیچ سایتی را ندارد

5:کتب درسی باید بر اساس دیدگاه اومانیسیتی تنظیم و نو شته شود و متون آن باید مستمرا به این سازمان گزارش شود

.

 نظر دهید »

عید قربان در روایات

21 شهریور 1395 توسط خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام

رسول الله صلى الله عليه و آله : مَن أحيَا اللَّيالِيَ الأَربَعَ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ : لَيلَةَ التَّروِيَةِ ، ولَيلَةَ عَرَفَةَ ، ولَيلَةَ النَّحرِ ، ولَيلَةَ الفِطرِ .
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
 هر كس اين چهار شب را شب زنده دارى كند، بهشت براى او واجب است: شبِ ترويه، شب عرفه، شب عيد قربان و شب عيدفطر.

کتاب «حج و عمره در قرآن و حديث» صفحه 343
 

 *****

الإمام الباقر عليه السلام : لَمّا أقبَلَ رَسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله مِن مُزدَلِفَةَ مَرَّ عَلى جَمرَةِ العَقَبَةِ يَومَ النَّحرِ ، فَرَماها بِسَبعِ حَصَياتٍ ، ثُمَّ أتى إلى مِنى ، وذلِكَ مِنَ السُّنَّةِ
امام باقر عليه السلام :
 رسول خدا صلى الله عليه و آله چون از مزدلفه آمد ، روز عيد قربان بر جمره عقبه گذشت وهفت سنگ بر آن زد، سپس به منى آمد واين از سنّت است.

کتاب«حج و عمره در قرآن و حديث» صفحه 355

  *****

الإمام عليّ عليه السلام : سَمِعتُ رَسولَ اللّه ِ صلى الله عليه و آله يَخطُبُ يَومَ النَّحرِ ، وهُوَ يَقولُ : هذا يَومُ الثَّجِّ والعَجِّ ، والثَجُّ : ما تُهريقونَ فيهِ مِنَ الدِّماءِ ، فَمَن صَدَقَت نِيَّتُهُ كانَت أوَّلُ قَطرَةٍ لَهُ كَفّارَةً لِكُلِّ ذَنبٍ ، والعَجُّ : الدُّعاءُ ، فَعِجّوا إلَى اللّه ِ ، فَوَالَّذي نَفسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ لا يَنصَرِفُ مِن هذَا المَوضِعِ أحَدٌ إلاّ مَغفورًا لَهُ ، إلاّ صاحِبَ كَبيرَةٍ مُصِرًّا عَلَيها لا يُحَدِّثُ نَفسَهُ بِالإِقلاعِ عَنها .

امام علي عليه السلام : شنيدم رسول خدا صلي الله عليه وآله روز عيد قربان ، خطبه مي خواند ومي فرمود :
 امروز ، روز «ثجّ» و«عجّ» است . ثجّ ، خون قرباني هاست كه مي ريزيد . پس نيّت هركس صادق باشد ، اولين قطره خونِ قرباني او كفّاره همه گناهان اوست ، و«عجّ» ، دعاست . پس به درگاه خداوند دعا كنيد ، قسم به آن كه جان محمّد صلي الله عليه وآله در دست اوست ، از اينجا هيچ كس بر نمي گردد ، مگر آمرزيده شود ، جز كسي كه گناه كبيره انجام داده وبر آن اصرار ورزد ودر دل خود ، تصميم بر ترك آن ندارد .

کتاب «حج و عمره در قرآن و حديث» صفحه 361
  

*****

مُعاوِيَةُ بنُ عَمّار : سَأَلتُ أباعَبدِاللّه ِ عليه السلام عَن يَومِ الحَجِّ الأَكبَرِ ، فَقالَ : هُوَ يَومُ النَّحرِ ، والحَجُّ الأَصغَرُ العُمرَةُ .
معاوية بن عمار:
 از امام صادق عليه السلام درباره «روز حجّ اكبر» پرسيدم. فرمود: روز عيد قربان است و حج اصغر، عمره است.

کتاب «حج و عمره در قرآن و حديث» صفحه 455
 

 *****

ادامه »

 2 نظر

ثواب عظیم مسجد رفتن

01 شهریور 1395 توسط خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام

رسولُ اللّه ِ صلى  الله  عليه  و  آله :
يا أبا ذَرٍّ ، إنّ اللّه َ تعالى يُعطِيكَ مادُمتَ جالِسا في المَسجِدِ بِكُلِّ نَفَسٍ تَنَفَّستَ دَرَجةً في الجَنَّةِ ، وتُصَلِّي علَيكَ الملائكةُ ، وتُكتَبُ لَكَ بِكُلِّ نَفَسٍ تَنَفَّستَ فيهِ عَشرُ حَسَناتٍ ، وتُمحى عنكَ عَشرُ سَيّئاتٍ .

پيامبر خدا صلى  الله  عليه  و  آله :

اى ابوذر! تا زمانى كه در مسجد نشسته اى خداوند متعال به تعداد هر نفسى كه مى كشى ، يك درجه در بهشت به تو مى دهد و فرشتگان بر تو درود مى فرستند و براى هر نفسى كه در مسجد مى كشى ده حسنه برايت نوشته مى شود و ده گناه از تو پاك مى گردد .

بحار الأنوار : 77/85/3

 1 نظر
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • ...
  • 6
  • ...
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • ...
  • 21

مدرسه علمیه حضرت قاسم بن الحسن(ع) تهران

توضیح وبلاگ: در دنیای کنونی بیشترین ارتباطات در فضای مجازی صورت می گیرد و تأثیر به سزایی در افکارسازی دارد. با توجه به اینکه وظیفه اصلی طلاب این است که علم را برای تبلیغ و ترویج دین خدا بیاموزند و به سفارش ائمه اطهار (ع) تبلیغ دین در هر برهه زمانی باید بر اساس زبان و ادبیات همان زمان باشد، بنابراین یکی از مهمترین رسالت های طلاب، تبلیغ دین در فضای مجازی است. ان شاءالله با یاری امام زمان(عجّل الله تعالی فرجه الشریف) بتوانیم سرباز حقیقی آن حضرت باشیم.

موضوعات

  • همه
  • مطالب آزاد
    • اخبار
    • حجاب و عفاف
    • تربیت فرزند
    • خانواده
  • انس با قرآن
  • اهل بیت علیهم السلام
    • احلی من العسل
    • درانتظار یار...
    • مکتب امام جعفرصادق(ع)
  • مناسبت ها
  • سلامت
  • در محضر استاد
  • مقالات و پژوهش ها
  • دفاع مقدس
    • پیام شهدا
  • احکام
    • پرسمان مذهبی
  • مسابقات
  • سخنان رهبر
  • سیاسی
  • ثبت نام

جستجو

آمار

  • امروز: 58
  • دیروز: 60
  • 7 روز قبل: 733
  • 1 ماه قبل: 2369
  • کل بازدیدها: 280983
اوقات شرعی

دانشنامه مهدویت

ستاره ها

با قرآن